Like pigs in a pot

Jahopp, nu har vi fått det bekräftat att Emil fått svinkoppor... verkligen svinroligt... Största är större än en 5 krona och det har nu börjat sprida sig runt om... Det har tagit oss nästan en vecka att komma på vad felet var... i början var det ju bara ett litet sår, men i mitten på förra veckan började det växa.. och växa... Men igår kväll slog det mig alltså att det liknade svinkoppor så vi fick i morse, efter lite om och men, träffa en läkare som skrev ut antibiotika. Jag bad inte om ngn antibiotika men tydligen var "såret" i sörsta laget så det var kanske bra att han fick det. Och skönt med tanke på att det slutar smitta efter 2 dagars antibiotika vilket betyder att jag kan jobba lite i veckan ändå.
Visste ni att det finns en hel sajt om svinkoppor?? Lite ballt.

Återkommer om helgen senare, nu lunch, svärmors köttfärssås, mmm :-)

Kommentarer
Postat av: Tina

jag hade svinkoppor i ansiktet när jag gick i typ 7an...har ärr kvar, hoppas er lilla parvel slipper ärr.



kram

2008-06-09 @ 14:09:27
Postat av: Tina

jag hade svinkoppor i ansiktet när jag gick i typ 7an...har ärr kvar, hoppas er lilla parvel slipper ärr.



kram

2008-06-09 @ 14:09:44
Postat av: Tina

skickar två likadana svar också:P

2008-06-09 @ 14:10:26
Postat av: liah

jag hade när jag var 7, inte vackert... klarade mig från ärr dock... emil kliar ingenting, bara pekar och säger "aj där" så förhoppningsvis blir det inga ärr :-)

2008-06-09 @ 22:02:00
Postat av: Elin

Uffa, stackars liten! Får se om Saga får fina blåsor framöver nu då... :-/

2008-06-10 @ 13:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0