Not my favourite morning

Klev upp 8 imorse efter Emil hoppat på mitt huvud i en kvart... Seg som bara den, men duschen stog på schemat så up and away! Vällingen var slut så det blev till att koka havregrynsgröt. Fick trilska i Emil 5 skedar gröt med hjälp av den där sången "5 små kåkor satt på en gren". Sedan snabbtvätt av håret, på med kläder borsta våra tänder, leta rena strumpor till Emil, bråka med en hopplöst gnällig Emil samtidigt som klockan visar att vi har 10 minuter på oss att springa till dagis, lämna honom på hans avdelning innan jag springer in på min för att jobba. Så jag sätter på mig skorna när Emil kräks upp de där 5 skedarna. Sen kräks han igen.. och igen... Tror ni mig när jag säger att han var så duktig att han kräkandes sprang in på toaletten och böjde sig över toaletten?? Då var man stolt mor, samtidigt som ett sjukt dåligt samvete rann över en för att man trilskat i honom gröten samt stressat honom och tyckt han var onödigt gnällig...
Tror ni man var poppis på jobbet när man ringde 5 minuter innan man skulle börja och säga att man inte kommer?  Funkar liksom mindre bra på en förskola...
Blir hemma imån med och ledig torsdag.. så nu blev det en väääldigt lång helg!!

Men nu är vi iaf hemma och har filmmaraton, nerbäddade i soffan med plastad frotte och en hink med vatten. Vätskeersättning går oxå ner med hjälp av "5 små kråkor" har jag upptäckt :-)
Och Lilo & Stich är fortfarande en av de absoluta Disney fimerna!!
"-GÅ IN PÅ DITT RUUUM"
"-JAG ÄR REDAN PÅ MITT RUUUUM" :-D


Kommentarer
Postat av: T

Men åh lilla hjärtat... hoppas han snart mår bättre. Puss på er...

2008-06-17 @ 23:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0