Sommarlovsmorgon

Gjorde ett försök med Emil i morse att titta på Hej hej Sommar..  Klatchigt intro men fy fan vilket skitprogram!! Var till och med bättre ifjol, och då var det inte ens lite bra... men i år är det ju helt katastrof. Sandra sitter bara och gapar inomhus och säger pinsamma saker... Spelar löjlig och istället för ngn som helst pedagogik verkar programmet gå ut på att förlöjliga barn...

Vad hände med de BRA sommarlovsprogrammen?! Jag sörjer att mitt barn inte får uppleva samma sommarlovsmorgnar som jag hade när jag var liten!! Då programmens manus utgick från pedagogiskt läromaterial. Vi fick lära oss om miljö och historia och vårt land och vi fick utveckla vår fantasi och vi fick utvecklas med hjälp av utmaningar... De utspelades oftast utomhus och det var tävlingar och de hade livesamtal med barnen.
Vad får Emil lära sig? Att på sommarloven är det bara skit på tv!!!

Jag tänker på Tippen och Salve... hur bra sommarlovsprogram som helst!





Eller varför inte Sommarlov med Peter och Fredde, eller Volrammos, eller Sommarlov 1989 (bara intro på videon, men jag minns nog!) Även om skådespelarna var rätt kassa så gjorde det igenting för manus och innehåll hade kvalitet!!

Kommentarer
Postat av: H

2008-06-18 @ 12:14:47
Postat av: Helen

Det vart ju fel. Skulle bara säga att Tippen är lätt det skönaste sommarlovsprogrammet! Och hajk:)

2008-06-18 @ 12:16:12
Postat av: amanda

åh både tippen och salve var ju hur bra som helst! speciellt salve! åh vad det va skoj att vara barn ändå ;P

2008-06-19 @ 12:02:08
URL: http://amandastahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0