Erase and rewind?

Satt och tänkte nu när vi åt middag, blev pastahjul och köttbullar, allting dränkt i fett och inga grönsaker till... Och uuuhhh... lagom taskig mamma man känner sig som när man ger honom den måltiden... Det är ju hur onyttigt som helst, iaf för lite äldre barn samt för oss vuxna. Vi ska undvika onyttiga fetter och helst äta så mycket fibrer vi kommer åt, för att inte tala om de 200 gram grönsaker/dag vi inte mår bra utan...

Känns ju inte direkt som att jag nu kommer ge mitt barn de bästa förutsättningarna för att äta hälsosamt när han blivit äldre, vilket jag tagit förgivet att göra sedan han föddes. Googlade "mat barn" och en av de första sidorna innehöll dessa rader: "Barn äter bara sådant de verkligen gillar. Men det betyder inte att barn inte kan uppskatta sund mat och nyttigheter som frukt och grönsaker. Det är helt enkelt en fråga om vad barnen får vänja sig vid från början."  skrivet av ngn författare i en bok. Och jag gör inget annat än håller med!!! Hoppas det här Toddlers ger med sig inom en snar framtid och att det inte visar sig vara ngt annat otrevligt.



En av mina favoritbilder på Emil :-)

Kommentarer
Postat av: T

Åh sötaste killen :-)

2008-05-23 @ 06:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0