7 veckor

Det blev Meja igår :) I 7 härliga och kaosartade veckor har vår portugisiska lillstrumpa varit med oss :) Meja (meia) betyder strumpa på portugisiska hörde jag av mamma häromdagen ;)

I fredags var vi hos bvc och då vägde hon 3,9 kg och var 53 cm lång. Hon ökar precis som hon ska i vikt och allt fungerar jättebra. På dagarna äter hon bröstmjölk på flaska och jag pumpar. På nätterna ammar jag och hon äter knappt ngt, snuttar mest förutom första riktiga målet på morgonen då hon äter ordentligt.

I övrigt går allt lite bättre oxå, hon var svår att lägga ner förut, vi skämtade om att hon hade fel på sitt inre vattenpass för så fort vi lutade henne bakåt så vaknade hon... Men nu kan hon rätt vad det är sova flera timmar i sin säng.

Vad gäller napp så accepterar hon den ibland, men aldrig när hon är vaken... det ska vara i ett halvslumrande tillstånd, annars kväljs hon :S

Vagnen gillar hon tack och lov, men helst när den rullar, stannar vi en längre stund så vaknar hon 9 gånger av 10... Hon gillar vibrationer den här damen! Men jag ska inte klaga, var till Ikea i helgen och då sov hon som ett ljus i vagnen heeeela dagen, förutom en stund strax innan kassorna :)

Hon har börjat vara vaken längre stunder oxå. På morgonen kan hon ligga bra länge i sängen medans jag tar en snabbdusch och blåser håret tex, och hon är helnöjd! Sen har hon någon stund på eftermiddagen och sent på kvällen då hon är lika vaken och tvärnöjd :)

Och ler gör hon!! :D Har inte lyckats ta ett riktigt foto på ett riktigt stor-leende men hoppas på det snart så ni får se :)

Ikväll sätter jag in lite foton på PepparkaksMeja iaf. Och PepparkakasEmil förstås :) Nu ska vi in till stan och leta julklappar! Och fryyysa.... :(

Kommentarer
Postat av: Helen

Tycker lilla fröken skötte sig exemplariskt!! ( och mamman med;)

Fick dessutom njuta ett par härliga leenden, och det kommer jag leva länge på:)

2009-12-17 @ 15:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0