Tv-mys

När jag var liten satt vi ofta hela familjen och tittade på typ Söndagsöppet, Rederiet och Kär och galen och sånt. Med lite läsk (min låtsasfar var chef på spendrups :P) och chips (uppdelat i 4-5 små tallrikar) satt vi samlade i soffan och tittade tillsammans.

Idag saknar jag de stunderna. Jag tycker det är jobbigt att titta på t.ex melodifestivalen med Johan, för han fylls inte med samma eld och lågor som vi hade där i tvsoffan när jag var liten. För mig hade de kvällarna magi, en känsla av glamour, eller nagelbitarspänning, eller enorma förväntningar...

Nu måste jag köpa en bingolott eller två, för på onsdag är det Uppesittarkväll med Bingolotto :P :P Ett typiskt sånt program vi hade suttit bänkade framför om nu var då. Dessutom ska jag höra med Johan och hans föräldrar om vi inte ska slå påsarna ihop och titta tillsammans, för lite äkta tv-mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0