15 dagar

Nu har lilla Meja varit hos oss i 15 dagar. Och det har varit 15 härliga dagar, om än lite kantade av sjukdomar osv, men inget som tagit udden av den där känslan man kan likna vid att sväva på små rosa moln :)

Sist vi var på bvc så hade hon ökat bra i vikt. I morgon gör vi en ny vägning, och det ska bli intressant att se om vi får tummen upp eller tummen ner... Äter gör hon iaf... ofta och länge...  Om hon fick bestämma skulle hon äta konstant... Förhoppningsvis så går hon över 3 kilo imorgon :)

Annars här hemma så lunkar livet så sakteliga på. Emil får vara på dagis och stormtrivs med att busa med polarna och pyssla och måla och vara ute i kylan, han är snällare än någonsin och en väldigt omtänksam storebror.
Johan jobbar igen och kom hem idag och berättade att han fått ändra sina arbetstider en aning, och tack och lov för det!
Jag själv, ja jag gör inte så mkt annat än ammar och sover. Jäntan äter ju som sagt väldigt ofta, och det tar en timme varje gång... Som tur är sover hon rätt bra på nätterna och förmiddagarna, så då får jag oxå sova :) Men allt annat här hemma, det får vänta... Med order från både läkare, barnmorska samt mor så ska jag ta det LUGNT för att bli frisk, så jag kan vila med gott samvete... och helt ärligt så känns det som att det räcker med de åtagandena jag redan har; att springa stup i kvarten på bvc för att väga Meja, samt att hämta Emil på dagis och laga middag var kväll. Men sakta sakta kommer orken tillbaka!

Snart kanske jag orkar skriva innehållsrika inlägg oxå ;)


Kommentarer
Postat av: sara

Vad söt hon är! :) Å vad tiden går fort, tyckte att det var igår jag läste att hon kommit! Nu vill jag också ha bebis :)

2009-11-13 @ 09:13:46
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: tess

Åh vackraste lilla sessan... längtar efter er ;)

2009-11-13 @ 18:41:09
Postat av: Sandra Sj

men guuuud så lik hon är dig, ögonen!!!

samtidigt mycket pappa oxå!

2009-11-14 @ 09:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0