4 dagar

Alldeles ny på jorden, en solig dag i slutet på oktober.
Efter 1 års väntan på ett graviditetsbesked, följt av 9 månaders väntan på att hon tillslut skulle komma, så fick vi äntligen träffa vår lilla Meja.



Stolta pappan håller i sin dotter i famnen för första gången.
Solen skiner på dem :)



Så liten, och så perfekt... 10 fingrar och 10 tår...



Kortet avslöjar:
Född: 28 okt 2009
Klockan: 11.24
Vikt: 2790 gram
Längd: 49 cm
Huvud: 34 cm



Storebror hälsar på. Han tittar länge länge på sin lillasyster och stryker henne på huvudet om och om igen. Han fortsätter sedan vara den underbara kille han alltid varit, men tittar till syrran med jämna mellanrum och stryker henne på huvudet gång på gång :)
Jag och Meja har två mysiga nätter och tre härliga dagar på BB. Vi får besök av pappa och storebror varje dag, och utöver det så är vi ensamma och lär känna varandra. Lyckan hos mig är total...



Meja sover och äter, sover och äter. Snällare barn får man leta efter. Emellanåt har vi tur och får se hennes ögon, försiktigt iakttagande, nyfikna på vad världen har att erbjuda...



Storebror och lillasyster, äntligen hemma tillsammans.
Igår kväll blev jag tvingad att gråta en skvätt. Över mig kom en övermäktig känsla av en kärlek så stor att jag inte trodde det fanns... Att jag haft sån tur... att få två så fina och härliga barn...
Kärleken är stor... och Annelie är liten.





Hemma väntade vackra buketter. Den översta från Mejas farmor, som hon kom och lämnade personligen dagen vi kom hem. Den nedre mor och dotter-buketten hade min mormor skickat med blommogram. Det är nog  den vackraste buketten jag någonsin fått.



Första natten hemma klockan 04 på morgonen.
Är det så här snäll hon kommer vara framöver så har jag inga problem med att vara vaken i tid och otid, varje natt. Mysigare barn får man leta efter...



Storebror.
Första morgonen vi vaknar hemma så kommer Emil och kryper upp i sängen med oss, kvittrande glad och helt fokuserad på lillasyster. "Vad små fingrar hon har, har hon sovit här hela natten? Vad ska hon göra idag? Vad mjukt hår hon har. Hej Meja!"
Vi spenderar dagen inne på stan, och träffar flera nära vänner. Emil får en storebrors-present av Tess med familj, vilket är bamsedräkten med tillhörande dunderhonung här ovan. Helt underbar present som uppskattas mycket här hemma! Meja får oxå presenter, bl.a en kanindräkt och "prinsessklänning" :)



Vi shoppar lite nya kläder till Meja då alla hennes kläder i storlek 50 är alldeles för stora. För att slippa vara bökiga och vika upp ärmar och ben så köper vi lite kläder i storlek 44, och visst låter det litet, men kolla ovan, de sitter som ett smäck! Jag sa ju att hon är liten :)



Vi åker med barnen till Barnens hus. Emil ska få köpa ett gosedjur till Meja och björnen ovan är vad vi till slut stoppade i kundvagnen.




Till sin stora förtjusning får Emil en storebrorspresent av Meja, en batmandräkt som han numera lever i. När vi tog korten ovan så poserade Emil helt ogenerat och helt professionellt och på helt eget bevåg. Och visst gör han en bra batman? Han är dessutom fruktansvärt noga med att vika upp huvan varje gång han går fram till lillasyster, för  att hon inte ska bli rädd. Ni hör ju, vilken storebror :D



Idag har vi bara handlat mat. Meja gjorde sin premiär på Ica Maxi iklädd denna fashionabla leopard-dress ;)
Lite lagom söt!!!



Vi provade nappen, bara för att, och den verkar funka... men vi väntar med att göra det till en vana... hon ska få vara liten ett tag till...



Efter storhandlingen fick vi besök av Danne med tillhörande Wille och Noah så Emil har verkligen fått leka ifrån sig. Senare kom barnens farfar och träffade Meja första gången och vi bjöd honom och farmor på middag. Vi njuter av att ha massor av tid hemma tillsammans, och att få besök är bara roligt, inte bökigt som det kändes när Emil var nyfödd.
Kvällen spenderade vi i soffan, tittandes på På smällen ;) Den var ännu roligare att se 4 dagar efter man i princip (förutom fyllan) gjort samma sak själv :) Jag och Johan kastade en hel del igenkännande och roande blickar på varandra.

Åh vad jag älskar JUST NU!

Kommentarer
Postat av: Helen

Men va söt hon är!

längtar om möjligt ännu mer nu när jag ser så fina bilder på hur ni har det:)

2009-11-02 @ 12:42:40
Postat av: Elin

Det verkligen LYSER kärlek i dina ögon! Vilka vackra kort! Och härliga härliga Emil-Batman :-)

2009-11-02 @ 19:45:50
Postat av: Camilla

Eddie tycker att er lilla Meja är jättefin och pytteliten:-)

2009-11-02 @ 19:46:25
Postat av: Tina Wedin

Jättefina kort och jättebra skrivet...hela inlägget är bara mys och kärlek. Gilla:)



Hon är lik dig tycker jag...påminner en del om Emil också:)



kram

2009-11-02 @ 21:53:13
URL: http://tinawedin.blogspot.com/
Postat av: liah

Camilla, det var verkligen superroligt att träffa er häromdagen! Kan vi inte försöka ses något mer snart?



Ni andra, :D

2009-11-03 @ 10:39:08
Postat av: Camilla

Det vore jätteroligt! Just nu är jag lite sjuk, så vi får vänta ett tag så jag inte smittar ner er.

2009-11-03 @ 13:04:30
Postat av: marty

åååh.. jag blir så lycklig när jag läser och ser alla underbart fina bilder!! asså det är skrämmande vad lik hon är dig.. det e ju DU fast i miniatyr.. har aldrig sett det så tydligt på en nyfödd innan!!!! galet.. :)



åh vet du vad? du är så fin<3

2009-11-04 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0