En kväll i november

Sitter och gungar Meja på min axel. Hon tjorvar lite som varje kväll. Äter mkt och helt omöjlig att lägga ner. Spelar ingen roll hur trött hon verkar eller hur gott hon ser ut att sova... lägger jag ner henne så vaknar hon efter 3 sekunder... Men men.. snart äter hon för sista gången ikväll och då kan vi sova gott sedan.

Emil kom upp en stund efter han lagt sig.
"Mamma - tänk om min mössa kommer upp i sängen!" (Han fick en ny blå spindelmannen-mössa i fredags)
"Men Emil, mössan kan ju inte gå?!"
"Jo, den kan det, jag drömde det, tänk om den kommer! Jag är rädd" gräter han...
Pratar lite sans med honom och kramar om honom så gott det går med Meja liggandes i famnen. Följer med honom på rummet och säger att han får ha sänglampan tänd. Då tittar han på gosedjurshögen som ligger under hans loftsäng.
"Mamma (med skräck i blicken) tänk om GRODAN kommer upp i sängen då...!!!"
"Men här (räcker honom en liten pippi-docka) låt Pippi sova hos dig då, hon är ju starkast i världen?"
"Men mammaaaaa, hon är ju inte på riktigt...!"
"Det är ju inte grodan heller?" (Sparkar till grodan lite lätt så den dåsar i golvet)
Emil funderar ett tag och säger sedan hulkandes
"Mamma, jag träffade riktiga pippi på semestern, där i villa villerkulla (han tänker på besöket på ALV förra sommaren) och mamma... åhhhh, jag önskar att riktiga pippi var här...."
Vad gör man som mamma då? :/
Det hela slutade iaf med att han la sig tillrätta och somnade, men inte innan jag lovat hålla koll på mössan och stängt hans dörr ordentligt så den inte kan komma upp i hans säng... huvva, vilka hemska tankar...

Johan är inne i stan och kollar på ngn fotbollsmatch på O´Learys... kul för honom. Det tycker jag på riktigt... men fy vad allt blir mkt bökigare när man är ensam hemma på kvällarna.... Särskilt när Meja inte nöjer sig så lätt och Emil går igenom ovanstående skräckupplevelse... Missade Desperate housewives gjorde jag oxå... igen! Tänkte poppa en påse popcorn till NCIS, men den påsen ligger fortfarande i skåpet och programmet såg jag inte alls... Så jag får kanske vänta tills Johan kommit hem igen, vilket han borde göra strax? Sen ska jag kolla på DH och äta popcorn :)

Och där kom min sambo hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0