Planer

I morgon ska jag befinna mig på bvc klockan 10. Jag som brukar kliva upp klockan 12 på dagarna... :O Ja, vi har verkligen vänt på dygnet jag och Meja. Vi kommer inte i säng särskilt ofta före kl 02, ofta senare faktiskt... Sedan gör vi ju inte så mkt mer än ammar och sover om vartannat, så vi ligger och drar oss tills det börjar kännas olagligt, vilket det börjar göra mitt på dagen :P

Men i morgon är det alltså andra bullar! Dessutom så kommer Emil vara hemma från dagis i morgon (planeringsdag) så vi får pallra oss upp strax före 8 så han får i sig frukost och kommer igång. Men det fixar vi nog! Och om vi fick till lite bättre rutiner här skulle ju inte skada. Emil får gå heltid på dagis nästa vecka oxå, men sedan blir det 15 timmar/vecka som gäller, så då vore det bra om jag och Meja är redo...

Efter bvc besöket så åker vi nog in till stan. Tänkte försöka få tag på barnens farmor och se om hon har tid att ses, hon jobbar ju inte fredagar. Har inte träffat henne sedan vi kom hem från gyn/kvinnokliniken och det är snart två veckor sedan. Ovanligt länge sedan om vi ser det ur träffa-svärmor-perspektiv! Om jag känner henne rätt så vill hon gärna snusa på Meja och krama om Emil lite, så det hoppas jag vi lyckas styra upp i morgon.

Och så tänkte jag spana in lite julklappar och pynt och låta mig inspireras av lite julkänslor... Att första advent står runt hörnet gör mig lite stressad, för jag känner mig inte riktigt med i matchen... men jag vet ju om att det ska fixas med julstrumpor, luciautstyrslar och julkortspyssel... för att inte nämna lussekatter och pepparkakor... och att pynta hela hemmet som fortfarande inte är färdigt (!!!)... men en sak i taget eller hur? Så först får inspirationen komma ikapp mig, och det tänkte jag skulle hända i morgon, i lugn och ro, strosandes på stan... (tränger bort föraningen om en gallskrikandes baby i barnvagn och en totalt hopplös 3 åring som gömmer sig i varenda butik...) det här blir nog precis som jag tänk mig ;)

Emil och Tuva, 2 veckor sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0