Sweets for my sweets

Varenda kväll är det samma visa... ett enoooormt sötsug eller bara ät-begär bara kastar sig över mig när jag sitter i soffan. Innanför näthinnan ser jag syner av kakor, godis, snacks, juicer, frukter... you name it!! Är det läskande och söt, så vill jag ha det! Igår hade vi inget godis hemma, så jag kastade i mig två havrekakor, två kiwifrukter, två clementiner och en apelsin :O Och just nu funderar jag på vad sjutton jag ska köpa på okq8 innan kl 22 när de stänger... Lite godis och 1 L ananas/apelsin juice lutar det åt...

Och jag som vill komma i de klänningar jag köpt till jul och nyår!! Hmm... När jag var höggravid och plufsig och hade en riktigt stor mage, så trodde jag av någon outgrundlig anledning att alla kilon bara skulle trilla av mig lagom till jul... Det var ju ändå två månader jag hade på mig... Trots att jag mycket väl så här i efterhand minns de där 5 sista kilona som hängde kvar i ett år efter Emil fötts... Vad fick mig att tro att det skulle vara annorlunda denna gång? Wishful thinking som gick överstyr...

Jag provade nyårsklänningen en vecka efter förlossningen, haha, bara för skojs skull... bara det att det visade sig att det inte var så skoj ;) Underkjolen fick jag knappt över höfterna, och att få igen dragkedjan på klänningens överdel var bara att glömma... Sååå, hur jag ska lyckas med detta magiska trick innan nyår är idag en gåta... men jag har en iaf vision om att ta rediga morgonpromenader från och med nästa vecka, efter jag lämnat Emil på dagis.

Och nu... så knatar jag iväg till macken... vill ha ngt sött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0