Good evening

Idag har vi hunnit med massor. Vårt vardagsrum ser ut som ett vardagsrum igen, yäy :D Bytte bl.a gardiner till de som svärmor sytt till oss för flera månader sedan, fick undan alla klädpåsar och annat rat som stått inknökat i varenda hörn ett par veckor... Nu känns det inte alls lika omöjligt att hinna faktiskt!

Jag hade ju hoppats lite på att bebis skulle komma i morgon. Grym födelsedagspresent!! :) Men inte bara därför, utan som jag berättat tidigare, så har jag en (annan) syster + systerdotter som oxå är födda 26:e oktober. Om jag fått min dotter imån, så skulle vi vara två systrar, med varsin dotter, alla födda på samma datum, och DET skulle ju vara lagom orginellt :) Men nu känns det inte alls som att vi får en bebis i morgon, så vi får sikta in oss på att bebis får en alldeles egen födelsedag, och det är ju inte fy skam det heller :)

Ser fram emot att det är måndag i morgon. Få lite andrum och tid att se efter mig själv och min kropp lite. Haha, igår när jag tog en dusch så fick jag en kraftig lust att fila och smörja in mina fötter, med tanken på att de snart kommer peka rakt i ansiktet på någon stackars barnmorska :P Och det behövdes verkligen... mina annars mjuka och lena fötter har blivit hemska och torra, men det kanske inte är så konstigt med tanke på all extravikt de bär på om dagarna! För att inte tala om allt jobb-spring de fick stå ut med i somras, både med extravikt och oventilerade gympadojjor.. huuu!!

Apropå vikt så vägde jag mig i morse, var ett par veckor sedan sist, tänkte att det är roligt att ha en slutvikt så man vet hur mkt man avviker från normalt :P Iaf, så har jag inte ökat ngt i vikt senaste månaden just? Oxå något som avviker från det normala... då man brukar öka 300-500g/vecka sista månaden (vad jag läst...) MEN jag har ju iaf mätt magen varje vecka, och den ökar ju som den ska iaf!
Jag startade med 51 kg denna gång, och väger nu 65 kg så det ger ju en ökning på 14 kg. Jämför det med förra graviditeten då jag ökade 17 kg har jag för mig? Eller var det 16? Aja, har ökat mindre denna gång!

Tycker det är så sjukt spännande att se vad det är för bebis som kommer ut. Är det verkligen en HON som vi trott hela tiden, eller kommer det en busgrabb ändå och överraskar oss? Kommer bebisen att vara så himla liten som det verkar när jag känner på magen? Kommer alla kroppsdelar sitta där de ska? (Drömmer mardrömmar om detta, precis som jag gjorde med Emil... han såg jag framför mig ha en arm utväxt i pannan, haha) Och vad kommer lillen ha för humör? Nöjd? Skrikig? Trött? Pigg? Hårfärg? Ögonfärg?

Det sistnämna tycker jag är väldigt spännande... Då Johan har mörkt hår och mörka ögon, och Emil fick ljust ljust hår och blåaste ögonen :) Kommer hans syskon vara lik honom eller få helt  andra färger? Jag vet ju vad Johan röstar för iaf ;) Jag själv är ensam bland mina helsyskon att vara blond och blåögd, och mina föräldrar är mörkhåriga båda två... Har alltid varit glad att kunna lugna Johan med detta faktum ;)

Nja, nu blev det mkt pladder här :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0