Köttfärslimpa

Jag måste skryta om min första köttfärslimpa ever!! Fylld med rödgul trumpetsvamp, champinjoner, strimlad bacon och färsk tärnad tomat. Skulle tagit kort på en uppskuren bit så ni fått se vad FIN den blev :D Det blev även lite fyllning över, så den fick även pryda runt om i ugnsformen :)

Den blev väldigt god och saftig, och till den så åt vi kokt potatis, haricot verts, och brun gräddsås smaksatt med lingonsylt.

Mmmmm!!! Senaste veckorna har jag haft världens inspiration till matlagning... hoppas det inte falnar helt efter bebisen kommit! Men vi har ju en bra kock i Johan oxå :)


Före ugn

Efter ugn


Ikväll blir det idol, jordnötsringar och Loranga :)

Kommentarer
Postat av: sara

Vad gott det såg ut :) Jag har varit jättesugen på köttfärslimpa i flera dagar men jag har aldrig gjort det å vet inte om jag vågar ge mig på det, haha!

2009-10-16 @ 22:23:35
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: tess

Åh yummie :)

2009-10-17 @ 09:22:43
Postat av: liah

sara, det var inte alls avancerat eller svårt, tycker helt klart att du ska ge det ett försök! :)

2009-10-17 @ 09:45:04
Postat av: Helen

Åh köttfärslimpa!!! Hoppas M behärskar det, isf blir det morgondagens middag:)

2009-10-17 @ 14:22:18
Postat av: MARTY

MUUUUUUMMMSSS!!! jättesugen tjej_understreck

2009-10-18 @ 12:45:22
Postat av: liah

marty, det är inte sååå långt till östersund :)

2009-10-18 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0