Lördagen

Ja idag har det städats före lunch. Sedan åkte vi till svärföräldrarna då Johan skulle byta däck på bilen, Emil lekte med sin kusin och jag sorterade och tog hem de sista babykläderna. Blev kvar över middag och fick supergod sjömansbiff att äta oss mätta på... jag kunde inte sluta ösa upp på tallriken utan fick be svärmor ta bort grytan tillslut :O
Kvällen spenderade vi hos Putte som fyllt 30. Firade honom med en kvast blommor och blev bjudna på godfika :) Nu har vi varit hemma ett tag och Emil somnade för en stund sedan. Jag ska göra ett ryck med målningen innan jag degar ihop för kvällen.
Som jag sa i morse skulle vi hållt oss hemma idag så vi hade fått ngt gjort, men som vanligt blir ett ärende till tio ärenden till så fort vi ska åka ngnstans... Men men, jag får vara nöjd med det lilla vi hann i morse samt det lilla som blir gjort ikväll. Optimist, javisst? ;)

I morgon kommer svärfar och hjälper oss med sovrummet. Han är ju urduktig på allt som har med hantverk att göra, så vi tackar och tar emot hans ovärderliga hjälp. Förhoppningsvis blir det såpass färdigt att vi kan packa in hyllor, stänger, backar osv i garderoberna, så kläderna kan packas in. Ett stort steg på vägen.

Om ni undrar så är vi inte helt handikappade här hemma, vi kan skruva ihop garderober och sånt, men det är inte bara det som ska göras. T.ex. så har en vägg sågats ur mellan vårt sovrum och babyrummet och en bit av det ska byggas igen innan garderoberna(som redan är ihopskruvade) kan ställas på plats... och svärfar har både kunskap, erfarenhet och verktyg för att fixa det snabbt och smidigt... därav blir det så att vi blir lite beroende av honom :) Anyways, det kommer blir grymt bra när det är klart!!! Och ni som hälsar på ibland, hur ofta brukar vi få skryta om hur fint vi har det? Haha, nej just det ;) Snart får ni se efter-bilderna! Och ni som aldrig varit här ska även få se de hemska före-bilderna ;)

Kommentarer
Postat av: marty

ååh va spännande det ska bli att se renoveringen.. hoppas jag snart får se det live också ;)

2009-10-19 @ 20:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0