Törs jag hoppas?

Idag hade jag chansen att sova ut ordentligt. Satt ju uppe igår kväll med att fixa bloggen tills klockan var alldeles för mycket, så i morse när grabbarna klev upp och gav sig iväg till jobb och dagis, så låg jag kvar i sängen och myste. Ställde alarmet på klockan två timmar framåt och låg sedan och fick fart på tankarna.. så inte kunde jag somna om heller.... Utan det var bara att kliva upp och ta itu med saker och ting.

Jag har ju fortfarande inte fått ngt svar från Försäkringskassan ang. havandeskapspenningen... och idag har jag varit hemma med "havandeskapspenning" i över 40 dagar... Det som dragit ut på det hela är att mitt arbetsgivarintyg från carema dröjde nästan en månad (morr) och nu när de äntligen fått in det på FK så har de inte registrerat arbetsgivarintyget från Östersunds kommun... trots att jag skickade båda intygen i samma kuvert...!! De hittar det inte, det är puts väck borta hos dem! (Vilket betyder att jag måste beställa och skicka in ett nytt vilket kommer ta ett par veckor till...)

Så även om jag i stort sett fått ja till havandeskapspenning så vet de inte hur mycket jag ska få. Jag har bara sökt för Carema, så de måste beräkna min sysselsättningsgrad där, samt min sysselsättningsgrad inom kommunen, SAMT min totala sysselsättningsgrad för att avgöra hur många % jag ska få i just havandeskapspenning. Och så ska de beräkna min nya SGI, vilket de oxå behöver det saknade arbetsgivarintyget till... Sååå frustrerande!

Iaf, de sista 10 dagarna innan BF (beräknad förlossning) får man inte havandeskapspenning, utan man får begära vanlig föräldrapenning istället. Och för att göra det behöver jag min nya SGI...

Iaf, jag ringde FK i morse för att fråga hur jag skulle göra för att räkna ut den själv, det är ju lite krångligt med oregelbundna arbetstider och ob-tillägg osv... Men hon tyckte det lät som att jag räknat helt riktigt... och om nu inget missförstånd skett, så har jag höjt min SGI med över 80 000!!!! (Min förra SGI var botten...) Jag skickade iaf in en begäran om fp de sista 10 dagarna, från och med i morgon alltså, med min nya (ännu icke godkända)  SGI, så får vi se om de godkänner den!! Om den går igenom blir ingen lyckligare än jag! Det skulle betyda att allt slit på äldreboendet, alla kvällar och helger jag svettats borta från familjen i över ett halvår, skulle bli totalt värd varenda minut!! Det skulle innebära att jag slipper hanka mig fram med en inkomst på 5000/månad i föräldrapenning! Det skulle ge vår familj så oerhört mycket mera kvalitet! Jag skulle skrika rakt ut av lycka, och lättnad!! Åh... törs jag hoppas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0