Helgen

Längsta helgen på jagvetintehurlänge, men oxå den roligaste på ett bra tag! Fullt upp har det varit, och många skratt har skrattats :)

Tjejkvällen i fredags var perfekt upptrappning från småbarnssmåbarnsmåbarn till en festligare tillvaro. (Läs FESTligare, inte roligare för småbarn är fan oxå roliga). Härliga Carro, Marina, Alex och Sandra kom och vi hade riktigt trevligt. Söta Marina och Anna (som inte kunde komma) hade med sig urfina blommor till mig som tack för inbjudan, hur snällt?
Kvällen blev sen och bjöt på mkt prat och skratt och sedan när det var dags att sova så slog det mig att Hey, jag kan ju slagga på soffan! Kändes jäkligt lyxigt måste jag säga ;)

Lördag då. Ja jag vaknade ju på soffan någon gång på morgonkvisten, men eftersom jag oxå somnade någongång på morgonkvisten så bestämde jag mig för att sova vidare i sängen. Familjen var ju hos Johans föräldrar så jag hade alla möjligheter att sova bort dagen. Sköööönt.
Familjen kom hem strax innan Emil skulle på 4-årskalas, Johan följde med medan jag och Meja tog det lite lugnare. Jag började så sakteliga göra mig klar för kvällen. Hann mysa med Meja i dryga 2 timmar innan det var dags för henne och Emil att åka ut till farmor och farfar igen. Sa hejdå med ett blödande hjärta... lillskruttarna <3

Vid 16-tiden började det trilla in lite folk här hemma, ölkorkar sprättes och musiken pulserade... tills Johan sänkte musiken... det var tydligen svårt att sitta och tjöta om massa jakthistorier samtidigt... öööhhhh ;) Strax efter 18 åkte vi i taxibuss till Marité. Haha, den kvinnliga chauffören asgarvade hela vägen dit, hon tyckte tydligen vi var ett festligt gäng ;) Mottagna blev vi av Micke Och Carla, de två 30-åringarna som höll i tillställningen, en välkomstdrink senare så var festen igång, och fan vilken grym kväll :)

Idag. Vaknade pigg som en mört. Tror min kropp gillar när jag dricker alkohol, hehe... Normalt dricker jag ett glas vätska om dagen (jag veeeeet) men när jag festar så dricker jag miiiichet mera, och därmed så lider jag inte av bakfylla, för min kropp blir inte uttorkad. Smart teori ;) Dock inte utträknad...

Ut till svärförädrarna och kramas med barnen. I ca 5 minuter, sedan klippte jag svärmor, 5 minuter efter det klippte jag svärfar, 5 minuter efter det åt(kastade i oss) vi middag, 5 minuter efter det stack vi till bakstugan(alla som läste bakugan ropar hej!) för att baka årets julsats med uuunderbart tunnbröd MUMS.

Nu. Har jag precis kollat på Beck. upplivande att se en Beckfilm som jag inte sett förut. Ganska fantastiskt! Gunvald <3 Men nu när den är slut så ska jag sätta igång och baka Lussebullar. Luciavaka ftw!!

Imorgon. När vi vaknar så drar vi till svärföräldrarna och lussar med utklädda barn och nygräddade lussebullar :) Sen på kvällen blir det luciafirande på dagis.

Men seeeeeeeeen. Sen börjar vår helg. Då fan ska de vilas och mysas och bara vara <3 Jada jada, himla pladdrande jag vet... Slänger in ngn bild sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0