Bvc Meja

Idag har båda barnen fått besöka bvc. På förmiddagen gick jag dit med Meja för 3månaderskontroll, vägning mätning och vaccination. Sprang dit för att jag var sen och när jag kom fram så fick jag höra att jag var 45 minuter tidig... men jag tror faktiskt det var bvcsköterskan som hade fel denna gång, för jag hade skrivit 10.30 hemma och måste ju slagit huvet om jag fick 11.15 och skrivit fel? Iaf, har lappen ngnstans så ska kolla sen ;)

Hon växer bra vår lilla tjej! Trots att hon är lika liten som Isabella som är 7 veckor gammal :) Meja är dubbelt så gammal som Isabella, men de väger lika mkt och är i princip lika långa! Tänk att det kan skilja så mkt på olika barn...

5300 gram och 58 cm. Ökat 500 gram och 2 cm på två veckor.

Vaccination gjordes, både mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och Hib och mot pneumokocker så hon fick en spruta i varje lår. Blev såklart helt förstörd av den skräckupplevelsen men det gick över snabbt. Eftermiddag/kväll har hon varit gnällig, trött och verkar ha ont i höger lår, och tempen var uppe i 37,7. Inte så farligt, men jag tycker synd om henne, för hon har vad jag märkt inte haft ont eller feber förut!

Kommentarer
Postat av: sara

Stackarn! :/

Jag kom faktiskt på att Bella ligger strax över översta kurvan också om jag inte såg fel, haha!

2010-02-03 @ 10:10:49
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Anonym

över översta kurvan? jisses :)

meja ligger nog två eller tre kanaler under normala, har glömt att kolla faktiskt!

2010-02-03 @ 15:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0