Cake anyone?

Jooo, tog och testbakade en botten idag! Har ju kikat på tårtor och tårtbakstips i flera dagar nu så det började klia  fingrarna att testa, och eftersom det är alla <3 dag imån så gav mig mig tusan på att snabbt slänga ihop en tårta för att ta med till svärföräldrarna, dit vi var bjudna ikväll.

Hittade ett toppenrecept på tårtbotten :) Blir en riktigt hög och luftig kaka att dela i 3, eller t.o.m 4 kanske! Min kaka blev iaf nästan 9 cm hög så det var ju inte så illa :) Efter 45 minuter i ugnen så var den klar men alldeles för varm och eftersom jag hade lite tidsbrist så ställde jag ut den i snön på balkongen och bad till fågelgudarna att de skulle låta bli min fina tårtbotten!


Och det gick hem, tårtan förblev oäten av fåglar och den blev snabbt kall, precis som jag önskat! Delade den i 3 med en fisketråd eftersom jag inte äger ngn tårtdelare, eller en tillräckligt lång kniv... Oanvänd fisketråd that is!! Och fyllde första lagret med marsan/grädde/vanilj eftersom det var vad jag hade hemma. Nästa lager blev hallonmousse... mmm!!

Någon sugarpaste har jag inte hemma ännu, även om det hade varit smart att göra en testtårta innan dopet.. Men men, det får bli ett senare bekymmer! Så jag drog över tårtan med hallonmousse och grädde, pyntade med lite choklad och hallon och rosa strössel, och.... se så fin :) Ihopkastad på 2 timmar från scratch inklusive ugnstid,  rätt bra tycker jag :) Bör tillägga att jag ägnade kanske 4 minuter åt att spritsa(kasta) på grädden runt om. Om jag inte haft så bråttom hade nog tårtan blivit riktigt fin!


Svärmor skickade med oss halva tårtan hem oxå så nu kan vi bjuda på gofika imån! :)

Kommentarer
Postat av: Helen

Mhöööööms!!! Tårta:)

2010-02-14 @ 09:54:25
Postat av: marty

asså du ÄR ju så jävla duktig på sånt där!! blir impad :) vi dopgäster är i trygga händer ;)

2010-02-15 @ 22:40:27
URL: http://medmarty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0