Doppresenter

Flera har frågat vad de ska köpa för doppresent till Meja. Det är en svår grej, och jag själv tycker det är svårt att handla doppresenter till andra barn. Dessutom är jag alltid rädd att köpa samma saker som andra. Man vill ju gärna ge bort en speciell present, något som kommer hållas kärt i många år framöver.
Så jag tänker tipsa om några fina saker, och klickar du på bilden så kommer du till hemsidan:



En speldosa i form av födelsedagstårta som spelar Happy birthday. Utbytbara siffror 1-6. Speciellt rolig eftersom Emil har sitt kära födelsedagståg, vore roligt om Meja hade en egen sak att bara ta fram på hennes dag.


Ett smyckesskrin till alla fina halsband, armband, ringar som kommer samlas under åren. Detta skrin med fjärilar tyckte jag var extra fint då fjärilar symboliserar liv och dessutom är tema på hennes dop.




Denna pall är bara sååå underbar. I Mejas rum får det inte plats några möbler, förutom denna pall!! Själva grejen att det går att pussla med bokstäverna är fantastisk. Tänk er Meja sitta och pillra med  detta :) Man kan även beställa pallen med hennes namn. Vilket fantastisk sätt att lära sig sitt namn :)

Denna fina sparbössa skulle sitta gulligt på hennes byrå i hennes romantiska rum. Och hellre att hon i framtiden pussar på denna än andra fula grodor? ;)

Och hur fin va inte denna servisen då... Pappas lilla jägartjej borde få smak för skogen redan från start :)

 


Finfina bestick som säkert gördet väldigt roligt att smaka på all konstig och ny mat. Med dessa bestick tror jag vi aldrig kommer få bekymmer med maten ;)




Ge bort ett träd i Mejas namn, så kan de växa ikapp :)

Eller, så hittar du på något eget och fint, helt efter dina egna tankar och idéer. Huvudsaken är att vi firar Meja och hennes framtid, inte presenterna, även om de är fina att se på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0