I söndags

Har ju glömt att berätta att jag och Emil gick och såg Prinsessan & Grodan i söndags!

Först tog Johan med honom till badhusparken en sväng medans jag och Meja fikade med Mian. Perfekt uppdelning då Johan och Emil suktade efter sol och aktivering. Sen tror jag att det mysiga fikat med varm saft lockade lite oxå. Mysigt verkarde ha haft iaf :) Jag och Meja suktade mera efter lite Miantid och gott fika på Mittpunkten.

Efter drygt en timme på stan så bytte vi barn, hehe. Johan tog Meja och åkte till sina föräldrar för att passa in dopklänningen som hans mamma håller på att sy <3 Och jag och Emil gick alltså på bio. Var verkligen roligt att göra något med bara Emil, och Johan sa att han tyckte detsamma med Meja, så bättre dag kunde  det inte ha blivit!

Iaf, filmen är Disneys 49:e klassiker. Jag förväntade mig inte så mycket, då jag tycker att de senaste klassikerna inte direkt varit några storfilmer(tänk Lejonkungen, Pocahontas, Tarzan). Men jag gillade den mycket! Ingen storfilm med mäktiga scener och storslagen musik, men mycket underhållande och väldigt bra budskap tycker jag. Det var en fin film! Emil skrattade högt flera gånger dessutom och det är ett bra betyg ;)

När vi köpte biljetterna sa hon till i kassan att den kunde vara lite läskig, den är från 7 år, lite läskiga skuggor och sånt. Jag tänkte genast Harry Potter-skuggor... men det var inte alls så illa... En rollfigur har en skugga som ser lite hemsk ut och skuggan gör andra saker än själva rollfiguren, plus att några skuggor jagar en annan rollfigur, men jag tycker inte att det var så hemskt som sagt och Emil tyckte att det var spännande. Men det är bra att de säger till tycker jag, om man har ett barn som lätt drömmer mardrömmar eller inte vill se läskiga figurer, ja då är det väl bäst att vänta tills barnet blivit lite äldre. Man känner ju sina barn bäst själv, och det är bra att man har valmöjligheten!

Sen att en del föräldrar låter sina förskolebarn titta på filmer som är från 11 och 15 år.. ja det kan jag skriva ett helt annat inlägg om, en annan dag... ja, trots att man inte bör döma andra så har jag åsikter om det ämnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0