Kalas

Vi har ju firat Emil i flera dagar nu. I söndags kom familjemedlemmar och åt tårta, fikade och överlämnade presenter. I måndags var det hans födelsedag så vi firade honom bara vi, sen idag så har han blivit firad på dagis... och på lördag blir han firad igen då hans ska ha maskerad! Ja, det blir lite mkt, men man fyller bara fyra en gång?! :D

I söndags då, då kom hans farmor och farfar, hans farbror Jens och Mian och hans kusin Tuva. Och så var hans morfar och bestemor Randi här och firade honom dessutom. Ytterligare kom Mogge med döttrarna förbi en sväng oxå :)
Vi hade gjort en smörgåstårta och en gräddtårta. Emil önskade sig en tårta med blåbär på så det fick det bli :) Goda blev dem, ska lägga upp bilder när jag sitter vid rätt dator så jag får fresta er lite ;) Er som gillar tårtor dvs :)

Vi hade en jättetrevlig dag och det var verkligen roligt att se Emil så stor och duktig. Så fort han öppnade ett paket så spärrade han upp ögonen och sa åååhhh! vad är det häääär?! med största leendet :)






I måndags, på hans födelsedag så fortsatte vi firandet. Johan började jobba kl 9 så vi ställde klockan på 7 för att smyga in och sjunga för Emil. Kvällen innan gjorde jag i ordning en bricka att  ta med in på rummet. Hade varit roligt om han kunnat fika i sängen och öppna sina paket där, men eftersom han har en loftsäng så fick han komma ut till vardagsrummet.

Iaf, när vi tågade in på hans rum, jag bärandes på Meja och Johan bärandes på brickan med det tända ljuset, så sjöng vi Ja må han leva. Emil vaknade inte....ha! Så vi klämde i ett snäpp högre och i samband med att vi sjöng "...på en skottkärra fraaaaam..." så vaknade han ;) Så han missade nästan hela sången igen ;)

Han vaknade med gny och sura oljud, drog täcket över huvudet och stönade "men ååååh" :) Sen sa han "Men mammaaaaa... jag har varit uppe hela natten..." Haha! Detta var hans sätt att säga att han var väldigt trött och helst inte ville bli väckt... Det är nämligen så jag svarar Emil om han undrar varför jag är så trött på morgonen; att jag varit uppe halva natten... Så det sa han alltså till oss på sin födelsedagsmorgon när vi stod där med levande ljus, fika och presenterna väntade på soffan ;)

När han kvicknat till så bar vi honom till soffan, och när han såg presenterna blev han lika glad som vilket födelsedagsbarn som helst :)

Resten av dagen lekte vi lite, spelade lite Madagaskar kartz, tittade på en film, läste  en bok osv... myste inomhus iaf. Jag frågade om han ville gå till Kyrkis  men han valde att vara hemma.

Middag fick han välja oxå. Jag gav honom några alternativ och han valde pannkakstårta :) Gött!! Varvade grädde med mixade bär och pannkakor. Toppade sedan tårtan med massor av grädde och tinade hallon och blåbär. Gott blev det!


Kommentarer
Postat av: marty

ååh bilder.. älskar när du lägger in bilder :)

så fina små söta barn du har syrr!! <3

kul att se farsan också.. haha han e sig lik.

2010-02-03 @ 21:50:37
Postat av: liah

haha papi <3

2010-02-03 @ 22:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0