Mitt namn

Jag heter ju Annelie. Med E på slutet... Får allt som oftast heta Anneli ändå... Jag gillar inte Anneli... så snälla människor, börja skriv Annelie?! ;) Men det är kanske svårt... en kollega jag jobbat med i 6 år skriver alltid Anneli, trots att jag påpekat att jag stavar med -e och dessutom skriver Annelie själv överallt som hon läst dagligen.. men icke, poletten gååååår inte ner :P

Men det värsta är ändå uttalet... Det är kanske svårt att beskriva i ord och jag är inte så duktig på att knappa in fonetisk skrift ;) Men det grövsta norrländska uttalet Annellä HATAR jag!!! Och det har jag alltid gjort! Minns att jag blev arg på klasskompisar i lågstadiet när de sa Annellä eller Annelli, så jag satte näsan i vädret och sa att "jag heter faktisk Anneliiiiiiiiii) Haha, lagom fisförnämt!!

Skulle du vilja heta Sarraaa, Heläähn, Treehs, Camölla, Mörtina?? ;)


Höhö ;)

Kommentarer
Postat av: Heleeeen

haha nej helöön känns ju sådär faktiskt:)

2010-02-05 @ 10:28:45
Postat av: Lisen

Haha, kommer ihåg att både du och Martina vad ganska bestämda över hur era namn skulle uttalas och ingen av er gillade Östersundsvarianten på uttalet =) Hoppas att folk har lärt sig nu efter alla dessa år! Ni har underbart fina barn, ha de så bra!

2010-02-05 @ 13:16:30
Postat av: Sara

Sarraaa kändes faktiskt inge vidare... : /

2010-02-05 @ 22:18:19
URL: http://LijaasAll.blogspot.com
Postat av: tess

Har faktiskt alltid sagt anne-li o hoppas det e ok..... ha ha puss på´re

2010-02-06 @ 03:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0