På mitt köksbord

På mitt köksbord ligger 40 goda kakor som jag bakat till helgens maskerad. Jag har bara "provsmakat" två ännu...
Imorgon ska jag baka bullar tänkte jag, det borde väl gå hem på ett barnkalas? Vem gillar inte bullar...

På mitt köksbord ligger även en 200g chokladkaka, omlindad med ett fint band. Instoppat ligger en återlämnad peng och en pixibok som Emil glömde hos grannarna sist. Detta paket ramlade in genom brevlådan ikväll, helt överraskande och gjorde hela kvällen snäppet bättre. En väldigt fin och rolig gest som jag uppskattar mycket! Tack Maria och Sune!

På mitt köksbord står även ett fång med tulpaner. De har Emil fått av min mormor och morfar. De står där och påminner om de finaste människorna jag känner till. Det värmer i hjärtat att tänka på dem.

Jag gillar mitt köksbord idag! Trots att  det är fullt av fula fläckar som inte går bort, och märken som en arg liten kille hackat  med  sin gaffel... Just ikväll är mitt köksbord vackert...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0