En gaffel kort?

Emil har ju en tid på bvc på fredag för att kolla upp sin kobenthet. Så jag satte mig nyss och googlade lite om ämnet. Då trillade jag över denna information:

Visste du att flickor i allmänhet blir 7 cm kortare än medelvärdet av föräldrarnas längd?
Visste du att pojkar i allmänhet blir 7 cm längre än medelvärdet av föräldrarnas längd?
Skrivet av sjuksköterska Elisabeth Lofthus.

Det tyckte jag var lite roligt, har iaf inte hört det tidigare! Det skulle innebära att Emil blir 179 cm lång och Meja blir 165 cm lång. Det tycker jag vore underbart, eftersom jag utgår från att båda barnen blir lika korta som jag, 158 cm, lika bra att räkna med det, så blir vi bara glada för varje extra cm ;)

Om denna "regel" vore spikat i sten skulle jag ha blivit ca 165 cm och det är jag ju inte... Och Johan som är 186 cm skulle varit 10 cm kortare än vad han är... sååå, vi får väl hålla tummarna för att vi var undantag? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0