Kort och gott

Skrev kl 10.30 imorse:
  • Jag har tappat 2 glas och en tallrik i golvet senaste veckan. Inget har gått sönder eller fått någon spricka. Karma eller tur?
  • Emils täckbyxor som varit borta sedan före jul har kommit åter :) De hängde på fel hylla och när jag frågade personalen om de hängt fel så sa de att det inte var Emils, att barnet hade lika. Men när jag frågade föräldrarna så var det visst Emils, pfft :)
  • Meja har blivit extrem med att vrida/hålla huvudet endast åt höger. Något annat är helt oacceptabelt tydligen. Just nu ligger hon och är jättearg i sin sängför att jag lagt nallebjörnen mot hennes vänstra kind och lagt henne själv på vänster sida. Normalt vrider hon ned huvudet och använder nallen som stöd mot nappen, men icke, hon försöker bara kasta sig tillbaka till ryggläge(har lagt täcket i vägen) så hon får sova med huvudet åt höger... (Och självklar går jag dit med jämna mellanrum istället för att sitta vid datorn.
  • Min träning går bra, är ofta ute och går, ibland cyklar jag på träningscykeln här hemma eller så ligger jag på golvet och glor på tv samtidigt som jag gör ben-/mag-övningar. Äter bättre gör jag oxå. Mindre kolhydrater och mycket grönsaker. Dricker bara mjölk och vatten med citronkoncentrat. Igår gick jag med barnvagn hemifrån Lugnvik till Landbys, gav Johan en puss, sedan tog jag bussen hem för att hämta Emil på dagis. Underbart väder trots kylan! Sätter in lite kort sen - på vädret ;)
  • Efterkontroll på mvc igår. Fick tummen upp och ny spiral. Så ett eventuellt syskon blir det inte än på ett tag! Fick journalerna utskrivna och det är såå roligt att läsa och jämföra med Emils. Jag gillar alla slags journaler, och har fått min egen förlossningsjournal av mamma, och den har oxå varit väldigt roligt att läsa. Tänk att jag vägt 3080g och varit 48 lång :) (Även om längden kanske inte var ngn överraskning :P)
  • Appropå vikt så vägdes Meja igår oxå. 11 veckor gammal och vägde 4740 g och var 56 cm lång. Lilljänta!! Hon ökar iaf väldigt fint i vikt nu och följer kurvan, till och med ökat lite :) Så det har visat sig att valet att pumpa på dagarna var optimalt. Ytterligare bekräftelse på det är; att hon fortfarande inte äter ur brösten helt när jag ammar. Kan alltid pumpa ur ca en halv portion efter hon ätit :S  Hon äter alltså dubbla mängden om hon får flaskan.
  • Nu när Meja somnar på egen hand i egen säng före kl 20 på kvällarna betyder det att jag kan gå på bio och se New Moon! Finally!!! Mian har varit väldigt tålmodig och väntat på mig ända sedan den hade premiär i november :) Jag har oxå varit tålmodig, ända sedan jag läste boken i september, det är ju för sjutton Edward som väntar på mig!!! Eventuellt blir det av i helgen :)
  • Ikväll blir det middag hos grannarna på vår gård. Förr så åt vi ofta tillsammans; ett par gånger i månaden, men nu var det kanske ett år sedan, för min del iaf! Ska bli trevligt :) Och på söndag väntar middag hos grannarna på gården bredvid :) Deras äldsta är född samma år som Emil och de går på samma avdelning på dagis, deras yngsta är 5 veckor äldre än Meja bara och hamnar troligtvis på samma avdelning som syskonen sen, Johan och pappan har jobbat tillsammans på Frösö Lvm, och jag och mamman har jobbat på samma äldreboende, så vi har lite gemensamt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0