Hälsan

Har glömt att skriva att jag inte blev så mycket sämre än sist jag skrev om hälsan... På lördag vaknade jag och kände mig febrig så jag somnade om.. och när jag vaknade nästa gång var febern väck. Mjölkstockningen kändes bättre den med men det onda släppte inte förrän på söndagen. Så jag är frisk pigg och kry.

Det är dock värre med Emil. Han har fått vattenkoppor.. IGEN!! Ja, det är helt sant. När han var 1,5 år hade han vattenkoppor, typ 5 st i pannan... trodde jag!! Men uppenbarligen så var det något helt annat, för nu har han verkligen vattenkoppor... Över hela kroppen, men inte så där riktigt många som man får se på skräckexemplar...

Han har varit vid gott mod, mått bra och hållt sig lugn. Feber har han haft tills idag men inte särskilt påverkad som tur är. Natten till idag så vaknade han 5-6 gånger för  att  det kliade, men efterjag smort in honom med kylbalsam somnade han snällt om.

Ikväll har det varit värre... vaknat och varit väldigt ledsen för att det kliar och det sitter koppor på obekväma ställen... Kylbalsamet hjälper inte och inte plåster heller :) I ren förtvivlan blir han helt omöjlig och hysterisk, hittar på 100 anledningar att vi ska komma och ropar och skriker så lillasyster vaknar... Men det kan inte vara lätt att det kliar så hemskt... Jag vet, jag HATAR att vakna av klåda, men oftast kliar det bara på ett ställe på mig, så jag kan ju bara gissa hur det känns när det kliar över heela kroppen, fyyy :( Hoppas han mår bättre imån!

Kommentarer
Postat av: sara

Om du behöver hålla brösten varma så köp fetvadd istället för bröstvärmare! det gjorde jag när jag hade mjölkstockning och veckan därpå och det är mycket billigare än bröstvärmare! :D Funkar skitbra och håller det varmt och mysigt ;)

2010-01-20 @ 22:42:02
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: liah

Jag har ett par bröstvärmare redan, tror jag köpte dem på loppis när jag väntade Emil :P Tycker de funkar bra, men tack så mkt för tipset!

Har använt dem flitigt men åkte på skiten ändå :/ Fick det 3 grr när Emil var bebis oxå, så tydligen har jag lätt för att få det..

2010-01-21 @ 01:42:13
Postat av: Caroline Hanning

Mina ungar har inte träffat emil va, hjälp ; ) Nädå det skulle inte vara jordens undergång om dom fick vattkoppor faktiskt.

2010-01-22 @ 00:21:13
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com
Postat av: liah

lugn bara lugn de har inte träffats :)

men det vore kanske bra om de kom och kramades? ;) det sägs ju att de påverkas mindre desto yngre de är!! och att få vattenkoppor i vuxen ålder kan vara rent av farligt!

jag hoppas meja smittats men tror risken är liten eftersom hon skyddas av mina antikroppar i bröstmjölken...

2010-01-22 @ 00:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0