Julklapparna

Mest för att jag ska komma ihåg:
(Hoppas jag inte glömt så mkt, säg gärna till om jag gjort det!)

Till oss själva köpte vi ett Wii :) Eller, jag köpte det till familjen som en överraskning när jag hittade det billigt i höstas. Tänkte det skulle vara roligt med något som vi alla kan använda tillsammans. Vi fick även ett 1000 bitars pussel av Johans föräldrar, oxå ngt att pyssla med tillsammans. Av pappa och Randi fick vi tallrikar och skinkfat till julservisen från Porsgrund de håller på att samla ihop till oss. Min mor med familj gav oss tuffa och annorlunda äggkoppar samt ett 3vånings kakfat.

Jag har fått en morgonrock och ett generöst presentkort på Parelle av Johan. Morgonrocken har jag hintat om i flera år nu så jag blev överlycklig när jag äntligen fick dra den runt mig :) Svart, microfleece, underbar med huva. Och presentkortet är tänkt att gå till en behandling av ngt önskvärt slag :) Av Emil och Meja fick jag ett kuddöverdrag som det stod "Världens bästa mamma" på ;) Johans föräldrar gav mig en Peak performancejacka(!!) som är kalasbra och varm! Och Mian gav mig en kaffekopp fylld med mitt favvogodis :D

Till Johan gav jag en grytlapp i silicon och en palm-peeler, eftersom han älskar att laga mat. Mest symboliska julklappar eftersom jag redan köpt Wii-konsolen. Han fick även han en Peak performancejacka av sina föräldrar och ett "Världens bästa pappa"-örngott av sina snälla barn :)

Emil fick en svart sacco-säck av sin morfar och Randi som kommer passa perfekt på hans rum under sängen. Av farmor och farfar fick han ett pussel och Peakjacka. Av sin kusin fick han en mini-trick-cykel. Av sin mormor med fam. så fick han pysselbok + pennor, en storebror t-shirt och mix max. Av gammelmomma och gammelmoffa fick han pussel och gosedjur. En batteridriven robot av Mejas gudfar. Av oss fick han bland annat morgonrock, jeans, handdocka, dinosaurieägg, papperssaxar, Bajskorv, Spyflugan Astrid, fodrade skinnhandskar, schleich-elefanter till sin samling, med mera, med mera....

Meja har fått mycket fint hon med. Silverhalsband med fjärilshänge av sin gudfar. En otroligt fin hot water bottle av sin morfar och Randi. Av farmor och farfar fick hon div. babyleksaker. Av mormor med fam. fick hon en lillasyster-t-shirt, en gosedjurshund, och babyleksak. Av gudmor, farbror och kusin fick hon Labanvantar, Labansockar och scarf. Av gammelmomma och gammelmoffa fick hon pengar och gosedjur. Vi gav henne babyleksaker och kläder på tillväxt.

Tack tack tack för allt fint vi fått av nära och kära! Och tack och lov för att vi haft lyxen att ge våra barn så mycket julklappar. Finns ju faktiskt de som inte har det! Därav så gav Emil och Meja gammelmomma och gammelmoffa gåvobevis i julklapp på julklappar till utsatta barn genom läkarmissionen. Kändes bra! Det är ett presenttips för 2010. Webaidshop.se har massor av fina gåvor att skänka, som till exempel att en kvinna får föda barn på sjukhus, eller ett par glasögon, skolböcker, en julfest osv, osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0