LILLA Meja

Igår kväll, på Mejas 3 månadersdag beställde jag hem lite kort från första tiden med Meja. Det kliar lite i fingrarna att ordna fint i "min första bok"-böckerna till både henne och Emil. Jag vill oxå hitta fina pärmar så jag kan fixa varsitt fotoalbum till dem. Vore hur roligt som helst om de fick ett album för varje år. 1, 2, 3 år osv... Men ännu har jag inte hittat några pärmar som jag gillar, så det får vänta.  Att det ligger 1000 foton i min fotolåda och väntar gör inget på ett tag, så länge det inte börjar brinna :O

Iaf, när jag kollade igenom alla foton inför beställning från Fuji direkt så blev jag nästan chockad när jag såg bilderna på Meja när hon gått ner i vikt vid 2 veckors ålder. Hon ser ut som en alien... :S Huvudet jättestort, men inga kinder eller dubbelhaka... Stackars lilla tjej! Tänk att jag inte såg det lika tydligt när det pågick? Då tyckte jag att hon var en vanlig bebis, lite smak och liten bara, men vanlig... Jag var glad över att bvc sköterskan tog det på allvar trots att hon bara minskat 20 gram... Inte alls förstod jag att det var så pass allvarligt som det faktiskt var...

 

På kortet här ovan så försöker roliga sjuksköterskan Kajsa att tillmata henne med ersättning i kopp. Meja tyckte dock inte det var lika roligt. Hon väger 2880 gram. Två veckor efter födseln har hon ökat totalt 90 gram, vilket inte alls är som det ska...

Men... det vände ju i samband med att jag började pumpa... Meja som var för svag/lat/liten för att amma och jobba ut mjölken började att öka normalt i vikt sedan hon fick bröstmjölken på flaska. Tack och lov! Nu, vid 3 månaders ålder ser hon lika mullig och gullig ut som vilken välgödd bebis som helst :) Hon har veck på låren, hon har dubbelhaka och bulliga kinder man kan nypa i :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon är ju så himla söt :)

2010-01-29 @ 18:07:02
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Desiree

Ja de var stor skillnad. En riktig liten sötnos =)

2010-01-29 @ 21:32:12
Postat av: tess

Världens vackraste lilla meja-mums... tur att du äntligen samlat på dig lite hull så alla vi beundrare kan kramas med dig utan att göra dig illa.... lilla fina tjejen... puss på dig o föräldrarna som nu kan sluta oroa sig... för en stund ;)

2010-01-29 @ 22:27:54
Postat av: Erika

Ååååååh, vad söt hon är!!!! Kram

2010-01-30 @ 20:36:13
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0