Öppet kyrkis

Jag måste härmed slå ett slag för Öppet kyrkis i Lugnvik. Fy farao vilken bra grej! Måndagar mellan 9-11.30 när Emil är ledig på dagis så går vi dit och träffar andra föräldrar och barn i alla åldrar. Vi leker med leksaker och med varandra, vi fikar lättare fika och dricker saft och kaffe. Vi ritar och pysslar med typiskt pysselPYSSEL. Sen avslutar vi det hela med sångstund i kyrkan. Gud nämns i ett par sånger och det är väl bra, jag vill att mina barn ska känna till vart våra traditioner härstammar ifrån. Vi sjunger även typiska dagissånger och stora som små är med.

På torsdagar samma tid är Emil på dagis. Då tar jag med mig Meja och går dit, utan leksugen son. Och det gör inget om Meja sover hela tiden i vagnen eller i en babysitter, jag är lika välkommen ändå. Jag pratar med andra föräldrar och med Annette, som är världens trevligaste och ödmjukaste person och jobbar inom kyrkan med barn. Jag kanske pysslar lite oxå, annars sitter jag bara och tar det lugnt, fikar lite och ser lite människor. Jag känner de flesta föräldrarna eftersom jag varit fröken åt de flesta barnen på dagis. Det är trevligt att träffa både barnen och de vuxna!

Och kolla vad jag hittade nu när jag googlade en bild på kyrkis.

Jag slår härmed ett extra slag för Öppet kyrkis. Det är så himla bra!!

Kommentarer
Postat av: Helen

jag var aldrig där när Vinga var liten, hela kyrkogrejen skrämde mig lite. Men M och vinga har ju varit där och busat en hel del nu och jag kan inte annat än att hålla med! Det finns resurser där så de faktiskt kan pyssla med riktig pyssel och TA HEM!! Värt massor för mig som inte kan vara med om dagarna.. :)

2010-01-25 @ 16:19:39
Postat av: liah

Jag var där en del gånger Emils första halvår och tyckte det var toppen, men kände inte lika många föräldrar den gången. Nu är det många dagisbarn som fått småsyskon som går dit :)

Jätteroligt att Vinga och Marcus börjat gå dit oxå ju!

2010-01-25 @ 17:08:43
Postat av: Camilla

Jag och barnen älskade också kyrkis i Lugnvik och saknar vi saknar att gå dit. Hälsa Anette från oss, Camilla med kids.

2010-02-04 @ 09:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0