Shapelink

Igår skaffade jag en användare på shapelink.com. Johan har använt deras träningsdagbok ett bra tag och jag har alltid tyckt att det varit en bra, smidig hjälpsam sida. Men jag har ju inte direkt tränat så mkt så jag har aldrig behövt ngn användare själv :P

Men sedan igår finns jag där. Skitbra att fylla i träningspass i dagboken, du får en väldigt bra översikt både i kalendern samt när du tittar på statistiken. Du kan även fylla i din kost och ser hur mycket du stoppar i dig och hur du fördelat kolhydrater/fett/protein. Men det bästa är nog att du kan fylla i egna banor på en karta, och shapelink räknar ut exakt hur långt du gått.. samt , om du fyller i vilken tid det tog, räknar ut din förbränning.

Jag kommer använda sidan för att få en bra översikt. Jag tror att den kan hjälpa till att hålla mig på banan. Ser jag att det blivit ett stort glapp i kalendern så är det nog en spark i baken till att ta en promenad :)

Och värt att nämna, det är inte bara gravidkilona som ska bort, och just de kilona är väl egentligen ingen brådska... Utan jag gick även upp 3,5 kilo över jul!!! Heeeeeej julmust och godis!!!! Riktigt onödigt när jag tappade en hel del av gravidkilona före jul.. att fylla på med så mkt socker... Aja... nu blir det bättre mat och mera vatten, mycket promenader och lite cykling. Hej och håååååå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0