Mejas dop 100227

Nu har jag äntligen samlat ihop lite bilder från dopet!
Jag spenderade morgonen med att dekorera tårtorna, eller ja, att klä dem, dekorationerna kastade jag i princip på en kvart innan vi skulle stå i kyrkan... Att klä dem tog bra lång tid, och jag fick akut-snabb-duscha-sminka mig och sedan slänga på mig kläderna(tack för lånat av klänningen helen!!) i sista minuten. Tror vi blev sena att gå in i kyrkan, men ett par gäster hade inte hunnit sätta sig ännu, så det gjorde inte så mkt...

Dopet gick iaf bra, väldigt mysig präst och allt blev precis så bra jag hade hoppats på! Gudmor Maria läste dikten Älskade barn och gudfar Patrik läste några rader han skrivit själv om sin roll som gudfar.
Emil hällde upp vattnet med hjälp från mig eftersom det var lite högt att nå. Vi läste tillsammans Gud som haver med Emil oxå. Han var duktig som bara den! Han stod med oss hela tiden trots att jag erbjöd honom att sätta sig hos sin farfar. Höll sig ovanligt lugn och framförallt tyst och han var med på allt som hände, som bilden nedan till exempel: lägger handen på sin systers huvud och lyssnar på prästen som läser befrielsebönen...

Till min stora glädje så sjöng min syster på dopet oxå. Och detta är en stooor grej för oss alla i familjen så jag kunde såklart inte hålla tillbaka tårarna... Hon sjöng Himlen måste sakna en ängel och jag är såå tacksam för att hon ville göra det för Mejas skull <3

Efter dopet bjöd vi på lunch och fika i lokalen bredvid kyrkan. Johans mamma var mkt snäll och hjälpsam och hade fixat tjälaknul och kycklingfilé och så hade vi köpt färdig potatisgratäng, som f.ö är hur god som helst!!
Jag försökte prata lite med alla gäster och ta lite kort, och sen fick jag kasta i mig lite mat jag med innan det var dags för fika. Fick jättemycket beröm för tårtorna och min bror sa att de var godare än tårtorna på Borås bästa bageri, så det måste jag ju skryta med ;) Men om jag inte ska vara dryg då, så är jag iaf väldigt glad för att tårtorna var omtyckta eftersom jag lagt ner så mkt tid och tanke på dem :)

Sist av allt så öppnades det presenter, och oj så fina presenter hon fick! Hon är nu ägare till 10 halsband ;) Det låter mycket eller hur.. men det var faktiskt väldigt fina halsband och de flesta kan hon även ha som vuxen, så det var bara roligt att hon fick dem. Och så fick hon kläder, bestick, ramar, sparbössa, album, docka, snuttefilt, resväska, tavla, flera små smyckesskrin med mera, med mera... Jag häpnade flera gånger över att hon fick så mycket... det hade verkligen räckt med små symboliska gåvor, eller bara ett kort, men tydligen har vi verkligen generösa vänner och familjer :) Så tack och åter tack fina ni för alla fina presenter hon fick!!




Kommentarer
Postat av: marty

vilka fina bilder! :) fina minnen <3

2010-03-14 @ 18:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0