Vår lilla tjej

Vår lilla Meja är rätt så fantastisk måste jag säga :) Nu har hon hunnit bli dryga 4 månader och hon växer och mår oförskämt bra verkar det som. Hon är konstant glad och flinar så hela ansiktet spricker nästan. När hon skrattar så kommer det lite ljud, men jag vet inte om man kan kalla det för skratt ännu ;) Och pratar gör hon, oj vad hon babblar på här hemma, en riktig kackelhöna <3 Mitt lilla älskade hjärta, om du bara visste hur glad jag är för att just du kom till oss!!

Ta bara det här med sömnen... hur duktig är hon inte?! Sedan hon var ca 2 månader så sover hon själv inne på sitt rum i sin spjälsäng hela natten. Hon somnar senast klockan 19 och vill komma upp först 12 timmar senare... Visst, hon vaknar för att äta en - två gånger/natt, jag ger henne då flaskan i sängen och hon somnar om utan ett knyst... När hon vaknar till på morgonen så är det inget skrik, utan hon ropar högt eller pratar glatt och när vi kommer in itill henne så ligger hon och skrattar lillfisen vår <3

Om dagarna så vill hon vara mitt i smeten, gärna i famnen och gillar när vi pratar, sjunger, busar och interagerar på alla möjliga vis. Men hon gillar även att ligga i babysittern eller på en filt och hon kan ligga läääänge länge och bara gnaga på händerna eller på en leksak... För tuggas ska det göras hela tiden och då helst på ngt gott som en mjukisdocka eller bitring... Hon har inga tänder på g vad jag kan känna, utan hon gillar helt enkelt att gnaga och det har hon gjort sedan några veckors ålder... Kanske för att hon var hungrig jämt? I vilket fall så är hon konstant nöjd och om hon råkar på att bli missnöjd så är det garanterat dags att byta blöja eller så är hon trött/övertrött...

Älskade lilla vän, vad jag är glad för att vi har DIG!!



Kommentarer
Postat av: sara

Hon är väldigt lik dig :)

2010-03-12 @ 15:44:28
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: liah

haha, jag och en kompis kom fram till häromdagen att INGEN säger 'vad söt hon är'.. utan ALLA säger 'vad hon är lik dig' ;)



så antingen är det ju underförstått att hon är lika söt som sin mor :) eller så är ingen av oss särskilt söt :O men hon är iaf min lilla kines <3 (och självklart sötaste kinesen som finns!!!)

2010-03-12 @ 17:27:38
Postat av: Sandra Sjunnesson

snacka om att hon är en blandning av dig och Johan. Ni måste ju ha äktenskapstycke ni två!!!

2010-03-12 @ 20:22:00
Postat av: sara

Klart hon är jättesöt :) Men det har jag väl sagt förut!? :)

2010-03-12 @ 22:14:52
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: liah

haha, ja det var inte så jag menade, det är bara så roligt att verkligen alla säger att hon är så lik mig :)

2010-03-13 @ 00:37:56
Postat av: sara

Det är ju positivt, mina barn liknar tydligen bara varandra och deras pappa :)

2010-03-13 @ 10:10:39
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sötsötsötsötsötsöt!! Fint skrivet <3

2010-03-13 @ 10:11:40
URL: http://jibee.blogg.se/
Postat av: Suss

Liah: jag har hört 2(!) ggr att Ayla är lik mig så gissa om jag blir sotis på dig som ständigt får höra att Meja är din kopia? :)

2010-03-13 @ 21:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0