Fint



Vi spenderade 6 dagar i Norge veckan som varit. Först helgen hos pappa i Trondheim och sedan sön-ons hos vänner  i Overhalla som ligger 3 timmar norrut från Trondheim. Hade mysiga dagar hos pappa och Randi, och jag tyckte tiden gick alldeles för fort, men vi hann träffas iaf. Tyvärr tog vi inga kort (glömde!) i Trondheim, så jag hoppas pappa kan maila lite bilder?
Vi plockade dock fram kameran i Overhalla. Panoramabilden ovan visar ett ställe där vi grillade korvlunch en dag då Johan och Geir var ute och fiskade torsk. Den lilla svarta fläcken vid vattenbrynet är Emil som spanar efter uttern som nyss varit framme. Det är helt otrolig natur i Norge, var gång vi åker över så sitter jag och häpnas över hur vackert det är, det är nästan så jag glömmer bort att må illa längs de krokiga vägarna....



Här är lille Axel. Marit och Geirs lille pojke som är 9 dagar äldre än Meja. Det är den gladaste bebis jag någonsin träffat. Skrattar och söker kontakt och skrattar lite till. Skönaste stilen när han äter oxå, han lägger hakan på bordet och gapar, precis som att det är det mest självklara i världen :) Charmör!



Och vår gladfis, hon har lärt sig sitta :) Hon blev väl impad av Axel veckan innan då de hälsade på oss i Lugnvik, då hade han precis lärt sig sitta, så det var ju lite roligt att hon lärde sig veckan efter :) Visst, hon tippar emellanåt, så hon är inte helt stadig, men med lite kuddar runt om så blir det ju bra, och stunderna hon sitter blir längre och längre för var dag :)


Kommentarer
Postat av: Gubben

Fiskade torsk?? Öring älskling...

Men vi hade ju fiskat torsk till middagen i alla fall. Och ja, Meja är sötast i världen.

2010-05-02 @ 21:31:40
URL: http://pcje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0