:(

Måste bara få kräkas ut hur mycket jag avskyr rasism och främlingsfientlighet... Särskilt i grupp! Vuxna människor som sitter vid sina datorer och sprider sina spyor överallt... Fy jag mår illa :(
Särskilt ledsen blir jag när jag se att detta är vilka människor som helst, de är mammor och pappor, lärare och politiker... hur som haver människor som har ett stort inflytande över andra...

Vafan, tyck vad ni vill, men sprid inte er okunskap vidare på oskyldiga små barn? De har faktiskt rätt att få lära sig om mångfald och omtanke... De har rätt att slippa bli inskränkta och bli svaga jasägare...

Alla dessa grupper på facebook, med dolda rubriker, där de samlas och hetsar varandra till ökad främlingsfientlighet...

Ibland blir jag bara så matt... varför kan vi inte bara tycka om varandra? Jag har oxå fördomar, trots att jag försöker låta bli, men jag är ofta kritisk mot mig själv i sådana lägen och är alltid öppen för att lära mig mera... För det är det fördomar handlar om.. OKUNSKAP!!

Illvilja är fult... Högmod är sorgligt...
Omtanke är vackert... Ödmjukhet är en skatt att bära med sig...

För ett par år sedan lät jag mig alltför ofta lockas att diskutera detta ämne i olika forum... De gånger jag gav upp och insåg att mina sakliga argument inte bet på de otäcka så slutade det ofta med att jag skadeglatt berättade att jag arbetade på flera olika förskolor och att jag avsiktligen och dagligen spred budskapet att alla människor är lika mycket värda, att jag kämpade för att nästa generation kommer tacka våra invandrare för att de spridit mångfald i vårt land (i princip)... DÅ fick jag deras uppmärksamhet, men kanske inte den uppmärksamhet jag egentligen önskade.....

Nej, idag blir jag mest ledsen... jag önskar att vi alla bara kan vara snälla mot varandra... Och det skriver jag inte på ett fjolligt och mesigt sätt.. UTAN PÅ RIKTIGT!!! Ta hand om era nära och kära, och bläng inte på grannen! Lär av varandra, utan att fördöma! Det är fan så mycket roligare att inte vara trångsynt...

Kommentarer
Postat av: Suss

VART ENDASTE ORD skriver jag under på!

Fast det visste du nog redan ;)

Tyvärr gör nog inte så många fler av våra gemensamma vänner det.....

Smygrasism är otroligt otäck...

2010-05-09 @ 22:22:29
Postat av: liah

ja det är läskigt när man upptäcker det bland bekanta och släktingar... människor man tycker om!

men mest är det nog bara sorgligt...

2010-05-09 @ 22:26:39
Postat av: Suss

Det jag brukar tänka är hur den personen kan vara så korkad? Jag tycker ju faktiskt att de flesta av mina vänner har ngt innanför pannbenet men sen ser man något på FB som får en att helt ändra syn.



Jag bemötte ju alla dessa nationalsångsstatusar för ngn dag sedan och hoppades på medhåll... Fick det av Johan och en till... inte för att resten är smygrasister, många har nog inte ens sett det men iaf....

2010-05-10 @ 06:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0