Hack i skivan..

Jag vet inte vart jag befinner mig nu. Har svårt att sortera tankar och känslor, och allt rör sig som i ett enda virrvarr omkring mig... Kan det vara rollen som tvåbarnmor som jag inte riktigt landat i ännu.. Eller är det dessa förbannade hjärnspöken som återkommer gång på gång.. Ja säg det, men jag kan inte säga att själen har ro, och det stör mig. Själen, som är min borg, ska vara trygg och stark och full av blommor. Nu tror jag att den behöver både murbruk och vatten... skitborg...

Men (i detta fall ett bra Men) idag har det nästan regnat över min borg, regn med solsken, så just idag känner jag mig stark och trygg. Bra där!



Idag är för övrigt första dagen som jag icke är föräldraledig. Ve och fasa... det känns lite skrämmande! Men just idag känner jag mig ju stark och trygg så just idag känns det fint att ta klivet ut från föräldraledigheten. Hejdå mjukisbyxor?

Har också skaffat mig ett pluskonto. För att detta eviga virrvarr inte ska virra bort allt det fina i livet så ska jag fylla på mitt pluskonto var eviga vecka. Och framför allt: lägga märke till allt det fina. Jag tror att jag, med mitt pluskonto i högsta hugg, ska lära mig att se det fina tydligare, visst låter det logiskt? Senaste veckan har jag fyllt på pluskontot med en mat och filmkväll med Mian, ett frisörbesök hos härligaste MP på Nikita, ett lunchmöte på stan med Sandra, två middagar hos svärföräldrarna, en middag hos Maria och Sune(som för övrig bjöd på -världens-godaste-köttfärssås-), ett biobesök med Emil (ÄLSKA Trassel), en fika med godingen Melker och hans fina mamma. Och nu ska vi se om jag lyckas fylla på pluskontot ytterligare med en film. Dear John är det tänkt..

(minuskontot skiter vi i)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0