Sjukt

Senaste tiden har en vän länkat till många artiklar ang. våld mot kvinnor, och då kanske våld mot unga kvinnor och vad vi kan göra för att ändra klimatet mellan unga pojkar och flickor. Hur vi kan utplåna bilden av flickor som offer och HELT kräva ansvar av killarna, istället för som idag, då vi ursäktar deras beteende med "åh vad typiskt killar att göra så, vad dumma de är som inte förstår bättre". VADÅ, KLART DE SKA HÅLLAS ANSVARIGA! Behöver jag säga att jag "gillat" dessa länkar... Behöver jag säga att jag jobbar på att försöka uppfostra mina barn annorlunda?

Ikväll har jag funderat än mera på ämnet. I Floda har en ensam 17-årig flicka misshandlats av okända två killar helt oprovocerat. De skrattade när de slog henne sönder och samman i ansiktet... Den här tjejen känner mig och Johan. Vi känner hennes familj väldigt väl. Och jag KAN INTE FÖRSTÅ HUR I HELA HELVETE TVÅ JÄVLA TÖNTAR kan tro sig ha RÄTTEN att ge sig på en liten tjej och misshandla henne bara för att de möts ute på kvällen. Det finns inget försvar....

Ikväll är jag arg och ledsen.
Inte är det väl ett steg på vägen att bli vuxen att tappa tron på mänskligheten helt och hållet?!


Kommentarer
Postat av: Suss

<3

2011-01-07 @ 23:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0