Corners

Meja har inte varit så pigg sedan magsjukan. Inte på sitt bästa humör och inte velat äta, vilket har varit ovant då vi varit bortskämda med hennes STORA aptit. I och för sig inte så konstigt om man på grund av sjukdom har sämre aptit, men jag reagerade starkt när hon ratade vindruvor i går. Va, hon som verkar leva endast för att äta vindruvor... Som ler inställsamt så fort hon ser en, och som helst skulle trycka i sig en hel klase på fem sekunder (vilket hon givetvis aldrig fått)...

Men idag så förstod jag äntligen varför. Hon har fått tre(!!) kindtänder samtidigt! Det kan ju inte vara så skönt direkt... Och genast tycker jag synd om henne som inte kunnat berätta... som bara vänt bort ansiktet åt maten, eller ätit ett riskorn i taget... Lilla fågel <3

Hon hade 8 tänder innan. De klassiska 4 uppe och 4 nere. Nu när jag såg kindtänderna så slog det mig att hennes käke hoppat över hörntänderna. Kanske det brukar vara så? Jag har ingen aning...

Och förresten så drog hon igång en ny omgång med magsjuka nu ikväll... Så det blir ingen inskolning denna vecka heller... :( Kan ju vara så att hennes mage reagerade på mängden välling också, eftersom hon åt 200ml, istället för de 40ml hon fått i sig tidigare i helgen... Men två kräkningar med 45 minuters mellanrum känns mer som magsjuka än överrumplad magsäck, och dessutom luktade det sjukt...  Huvva, hoppas det inte blir rundgång igen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bella har också fått kintänder men inte hörntänderna och jag tyckte det var jättekonstigt men har Meja likadant så ska det nog va så :) Här är det också magsjuka, enligt mig det vidrigaste som finns bland vanliga sjukdomar! :/

2011-01-18 @ 00:04:18
URL: http://sasandman.blogspot.com
Postat av: liah

ja, det kanske ska vara så.. lustigt att man glömmer så fort hur det var med de äldre barnen :)

2011-01-18 @ 01:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0