Kvällsfika på bortaplan

Jag och barnen var bjudna på kvällsfika hos Emma ikväll. I deras otroligt fina lägenhet. De bor i en etagelägenhet i Lugnvik, ett stenkast från oss, i ett lofthus som på utsidan ser rätt trist och fyrkantigt ut. Men när man kliver in i deras hem så kliver man in i ett livfullt och vackert hem som inte är fyrkantigt på något sätt.

Det är så roligt att se hur andra bor. Personer man känner flyktigt eller bara är bekant med, de kan överraska något helt otroligt när man ser hur de bor. Inte för att man antar att de bor på ett visst sätt, utan att deras hem ger personerna ett djup som man helt enkelt inte visste ett jota om tidigare. Nu ska man ju inte ha förutfattade meningar om att alla är som deras hem ser ut, men i vilket fall är det väldigt roligt att se hur olika personer bor :)

Barnen lekte och trivdes som bara den. De tittade på Toy story, körde bilbana, byggde lego osv. Vi vuxna tog en bit kladdkaka till och bara hade trevligt. "När jag blir vuxen" ska jag också unna mig kvällar då och då att bjuda hem fina människor och bara sitta och känna lugnet, bjuda på gott fika och nybryggt kaffe. Kanske jag överraskar en och annan då med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0