Liahs årskrönika 2010

Det är väl på sin plats att presentera/repetera året som just avslutats. Och vilken dag är bättre än första dagen 2011 :)
Om jag hade bloggat aktivt hela året så hade jag inte haft några problem med att skriva långa rader om vad vi haft för oss, men då otaliga bloggsvackor infunnit sig så glappar det lite med minnet. Främsta anledningen till att jag bloggar över huvudtaget är för att föräldrar och syskon som bor långt borta ska kunna få en inblick i våra liv, och den andra anledningen, det är för att komma ihåg vad jag gör ;) Tycker t.ex det är superkul att bläddra tillbaka och läsa gamla inlägg, och bara minnas, och har sedan länge insett det är ganska mycket som jag garanterat hade glömt om jag inte skrivit om det :)

MEN till saken ;) Året som gått ska jag nog lyckas med att få till ändå. Vi har ju trots allt tagit mycket kort, så det får helt enkelt bli en årskrönika i bilder :)

Januari.

 

Meja är en liten plutt, bara 2 månader gammal(8). Vi planerar dop och skickar inbjudningar(2).

Mamma och sambo + syskon kommer traditionsenligt upp på besök(5).

Jag promenerar mycket och tycker det är sååå skönt i januarisolen(1).

När jag inte promenerar så pumpar jag bröstmjölk. Jag pumpar på heltid tills Meja blir 4 månader. Ibland händer det att jag blir avbruten och får gå runt med ett pumpat och ett opumpat bröst. Ingen tvivel om att de rymmer mat iaf(2).

Emil, finaste killen, trivs med livet och är snällaste storebrorsan(4).

Trots att han är världens bästa så råkar han ut för vattkoppor(6).

 


 

 

Februari.

 

Vi får låna svärföräldrarnas hund medan de är i Kina. Lilla Birka är precis lika gammal som Meja och de var grymt fascinerade av varandra(1).

Emil glänste i Sjöängsloppet på skidor(2).

Lagom seg moder som inte tycker sig fått lugn och ro på ett år(jobb-renovering-föda barn-amningsstrul-4årskalas-dop), puh, längtan efter sinnesro är stor(3).

Lilla gladaste hjärtat rullar ner från soffan(FAN!) och blir dåsig av chocken. Akutbesök(4).

Två timmar senare ler hon igen och då blir världen ljus och fin igen(5).

 

 

 


 

 

Bilder från mars och april ligger i stationära datorn som har gett upp.

I bloggen har jag dock lite marsbilder, nyfikna kan ögna igenom här.

I april firar vi påsk och spenderar för övrigt mycket tid ute i senvintersolen. Titta.

 

 


 


Maj.

I maj så springer jag mycket på sjukhuset. Jag solar på hudavdelningen 3 dagar i veckan och så hälsar jag på min morfar som ligger sjuk. Det är en lugn men men tung tid. Andningshålet jag längtat efter kommer sedan i slutet på maj när jag och barnen åker ner till mamma i västra götaland.

Min mor fyller 50 och överraskas av alla sina 6 barn. En fin dag jag kommer minnas länge länge(4).

Min snygga syster tar studenten i Trollhättan(2). Några dagar senare åker vi dit igen för att hjälpa till med/titta på balen(1).

Vi har enormt roligt när vi är där(3), och tanken på att stanna slog mig många gånger, men hur ska vi lura ner Johan? Johan skickade morsdagsblommogram till mig från barnen(5).

Barnen, de där finingarna som jag är så sinnessjukt stolt över(7-8).

 

 


 

 

Juni.

Så inträffar då dagen som jag fasat för sedan jag var liten. Dagen då jag/vi förlorar någon av våra morföräldrar. De finaste människorna jag någonsin känt till. Morfar gick bort 2010.06.10.

Dagen för hans begravning var en av de finaste och varmaste sommardagarna dittills.

Åh vad jag saknar min fina morfar...

 

 


 

 

Juli.

I juli har vi SOMMAR. Vi är ute mycket, utflykter, Jamtli, på granngårdar, promenader.. På kvällarna badar vi i Storsjön, grillar med vännerna, lyssnar på Sunes underbara stämma, dricker öl och vin..

 

 


 

 

Augusti.

Vi fortsätter på samma spår som tidigare. Känns underbart att vara mammaledig och att ha så mycket tid med barnen. Mycket tid spenderas med Maria, Sune och deras härliga troll.

Jag och barnen gör en favorit i repris och åker än en gång ner till släkten i västra götaland, denna gång till Kungälv och mina kusiner. Avslutar resan med att spendera älgjaktsveckan i Bölberget.

 

 


 

 

September.

Vi spenderar traditionsenligt första veckan i september i Bölberget med Johan som jagar älg. Hans fars föräldrahem står mitt i en idyllisk fädbodvall och det gamla tvåvåningshuset används som stuga vid påsk, sommar, jakt.

Meja är runt 10-11 månader och börjar gå. Försiktigt men säkert så blir hon stadigare och stadigare men vaggar fram gör hon fortfarande ;)

Det är Val 2010 och jag engagerar mig väldigt...

Fina lillebror kommer på snabb-besök och charmar oss alla återigen.

 

 

 


 

 

Oktober.

Bästa Mian föder barn och ut kommer lille Melker. Min närmaste vän sedan 10 år tillbaka blir i samma stund mor till mina barns kusin. Att vi skulle få barn med varsin bror Ericsson kunde vi inte ana då, men det kunde inte blivit bättre... Inte nog med att vi redan hade starka band, men att våra respektive barn är familjemedlemmar betyder tillhörighet för livet och det är så himla roligt. Att åka på samma söndagsmiddagar till samma svärföräldrar är obeskrivligt skönt :) Lille Melker är hur mysig som helst och såå fin.

MEJAS FÖDELSEDAG! Vår lilla lilla tjej fyller ett år den 28:e okt. Trots att vi inte alls är redo ;)

 

 

Jag och Johan kommer äntligen iväg en stund bara vi.

Vi går på bio och ser The Last Airbender 3D.

 

Emils första sittning på häst/ponny/whatever någonsin :D

 

November.

Vi åker på en get-away-weekend till Sundsvall.

Och njuter av att hela familjen är hemma en period. Mörkret lägger sig över staden, men mitt hjärta blir ljusare av dessa dagar. Handlar julklappar och ser hur julen sakta gör sig påmind.

 

 

December.

I december månad vaknar jag till liv efter en lång tids dvala. Det händer saker och jag ser bara framåt framåt. Jag fylls med liv och kan ta djupa friska andetag. Jag börjar blogga igen ;) I december är det festligheter om vartannat. Tjejkväll hemma, 30-årsfirande, storebror på besök, vi åker till Trondheim, vi firar jul (vaaa) och en härlig nyårsafton(bilder i nytt inlägg).

SLUTET GOTT - ALLTING GOTT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0