Stefan

Igår skippade vi ju att planera in aktiviteter då jag inte var säker på om Meja verkligen var frisk. Men mina planer på inga planer (:S) brydde sig inte min kusin Stefan om. Han var tydligen inte så känslig mot magsjukor påstod han, så han och min faster kom på besök i går eftermiddag :) Till saken hör också att min kusin bor i Göteborg och vi har inte träffats på bra många år, och han ville passa på att ses medan han var i stan.

Jag vet inte om jag riktigt tror på att vissa är mindre känsliga mot magsjuka, kanske om man nyligen varit sjuk då man kan ha en viss resistens precis efter man varit sjuk, men överlag tror jag att alla får smittan om de utsätts för den(däremot så reagerar väl olika kroppar olika på smittan och vissa får lindrigare symptom).
Så igår tog jag och sanerade hemmet och precis innan de kom så duschade jag barnen och satte på dem rena kläder. Så får vi se sen om faster eller kusin blir dåliga. I vilket fall var de informerade om läget innan de kom. Och med facit i hand idag så är jag tveksam till om Meja verkligen var dålig i magen på grund av viruset, men det kommer vi aldrig få veta så det är ju lika bra att utgå från det..

Jättekul var det iaf att träffa Stefan igen :) Han är född -60 vilket är samma år som min mor, och därmed min äldsta kusin, och även om vi inte träffats särskilt många gånger, så är det så tydligt och självklart att vi är familj, och det gillar jag! Mysig är han, killen som går under benämningen trumstefan, som äger en musikbutik och lever för att slå på sina trummor.

Stulen profilbild från Facebook


Kommentarer
Postat av: Suss

Du vet den där jag bor med? Han den stora saken?

Han har ALDRIG haft magsjuka!

och nej jag skojar inte! När jag hade vinterkräk för ngt år sedan var han lös i magen två ggr... jag var döende i tre dygn...



Men nu är ju F en blandning mellan tysk och same också så han är väl en übernorrlänning! :D

2011-01-16 @ 19:20:11
URL: http://alltien.blogg.se/
Postat av: liah

men att bli lös i magen av ett virus är väl oxå att bli magsjuk?

det är så jag menar, att alla får smittan, men en del får inte så kraftiga symptom... och nu när jag läser igenom mitt inlägg igen så har jag ju skrivit helt knasigt och emot mig sjäv ;) jag tolkade stefans "inte så känslig mot magsjukor" som att han var mer motståndskraftig mot smittan. klart man är olika känslig, och reagerar olika på smittan...

lite som parasiten, alla i kommunen har druckit den och haft den i systemet, men det är inte alla som fått kraftiga symptom som sagt... åh vad jag virrade till det..

2011-01-16 @ 19:35:34
Postat av: Suss

Då å lööngt!

Man får vara virrig! Se bara på mig och jag får tom betalt för det!

2011-01-16 @ 21:33:40
URL: http://alltien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0