Goodbad - Badgood?

Dagen började bra, med mysig inskolning och glada och snälla barn.
Fan vad jag är stolt över mina goa ungar :)








Men efter inskolningen har dagen varit SKIT rent ut sagt och jag har gjort allt i min makt för att hålla ihop mig själv och inte kräkas på nästa person som tittar på mig...
Anledningen? Trött, dåligt tålamod, en livlig diskussion med en kär vän, tårar, frustration, 20 minuters väntan på en SEN buss i 20 minusgrader, trötta, frusna och gnälliga barn, ett fyllo på bussen... i nämnd ordning.

Så lite kan få mig ur balans dessa dagar, och det förvånar mig... Jag är tuffare än så, jag kan traggla mig igenom stressade stunder utan att bryta ihop, men inte idag tydligen. Undrar om senaste veckornas dåliga sömn börjar ta ut sin rätt?

Men skiteftermiddagen förde något positivt med sig iaf, jag tokstädade, badrum, vardagsrum och kök efter barnen lagt sig. Konstigt att jag städar mycket mera effektivt när jag är på ett risigt humör...

Dessutom åt vi god pizza till middag, så helt värdelös var inte dagen ;) Vet ni att pizzerian i Lugnvik har shapeat upp sig och börjat göra goda pizzor??
Sååå gott, och behändigt att ha nära... men mindre bra för midjemåttet och plånkan...
Men är glaset halvfullt eller halvtomt? :P
Se nu blev jag på bra humör när jag fick gnälla lite.
Tack bloggen, och förlåt läsare... jag tycker om er!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tråkigt att höra om din vän...

Men jag vill gärna höra mer om inskolningen! :)

2011-01-27 @ 20:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0