Kanske

När Emil döptes 2006 tänkte vi spela You'll be in my heart med Phil Collins fast en version som min bror pusslat ihop för att passa dopet, och den blev perfekt!! Men när dopet kom så blev det aldrig av att vi spelade den, för helst hade jag velat att ngn sjöng den och när det inte blev så, så kände jag inte att den passade in riktigt.... Skulle mera kännas som en avstickare, istället för ngt  som hörde till om ni förstår... Aja... dopet blev väldigt mysigt ändå så det är inget jag grämt mig över! Tänkte dock att om det skulle bli fler dop, skulle det minsann bli sång ;)

Mejas dop nudå... Vi har pratat länge jag och Johan om att vi hoppats att hans kusiner ville sjunga på dopet, men mitt i allt annat, sjukdomar, jul, emils födelsedag osv... så har det knappt funnits tid att planera dopet, och därav missade vi helt det här med sången!!! Så ingen av kusinerna, som sjunger gudalikt båda två, kan sjunga... Främst för att de bor i Gbg, och dels för att de hunnit planera in annat, så det var ju dumt av oss att inte ha mera framförhållning och fråga i tid... men är huvudet dumt får dopet lida :O

Sången då, Himlen måste sakna en ängel, kanske vissa tycker börjar bli en uttjatad dopsång, men inte för oss!! Den är underbar och jag kan inte hålla i Meja och tänka på texten samtidigt för då börjar jag gråta med en gång... Hon vilar i min famn... Orden beskriver så perfekt den lycka jag känner över vår lilla Meja...

Och nu till anledningen till varför jag skriver detta inlägg, och det är att KANSKE... KANSKE blir det som jag vill :) Kanske framförs denna låt på Mejas dop. Med en skopa tur och massa kärlek kanske vi får till det?! ;)

Kommentarer
Postat av: tess

Ja den hade ju vi på dopet och den är bara såå underbar =) Hoppas ni får till det... jag kanske vet nån som kan sjunga annars ;)

2010-02-19 @ 19:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0